Saturday 16 November 2013

sepanjang rawatan IVF

      Kali ni aku cuba nk imbas balik ape yg pernah aku lalui dari March hinggalah skang dah masok bulan »NOV.cepatnya mase berlalu..tp stakat ni kngan tu masih terpahat dlm hati ji, so sblm kotak memory ni kn virus baik aku coretkan di sini,wlupon x terlalu details cukuplah sekadar imbasan  n kngan yang manis.....
       Sebenarnya, aku buat IVF ni d MAC HUKM under Prof Zainul.Mula2 dpt under doktor lain, tp aku yg beria request nak sgt dgn PRof Z ni, klu uolls ty knp, sbb aku dah byk bace pasal prof Z ni, kejayaan dier dlm IVF ni mmg dh terbukti..so alhamdulillah rezeki aku dpt jugak dgn prof z. March aku dh start mkn ubat cucuk sana sini..alhamdulillah semua berjalan lancar cam di jadualkan, n tiba hari OPU, ermmmmmmmm...scary nyerrrrr..walaupon dibius tp aku masih igt aku tersdar n aku menangis..Ya Allah sakitnya...pastu aku x igt apa. sedar jer procedure dah siap n opkos la uolls perut aku sakitnya adoyaiiiiii...rehat kt bilik yg disediakan tu dlm dua jam x siap aku n pastu usben aku bawak aku g putrajaya, bkn g shoping yer, tp umah kakak dier, sbb memandangkan kami ni dr pahang so usben takut jadi ape ape susah.so aku pon lepak la umah kakak ipar aku..
      Sepatutnya dlm dua hari lg aku dah boleh buat ET. tapi perut aku ni sakit ya ampun..muntah lg n x blh bgn..so bila aku ke MAC  utk ET.doktor ty aku ( bkn prof z)..blh ke nk proceed ngn ET ni, dr ckp aku kn OHSS plak..dgn smgtnya aku ckp blh..so nurse suh tukar baju n tunggu prof z turun..dlm bilik procedure tu, bila prof z scan jet, terus prof bising ckp mana leh buat ET..air dh byk dlm peyot..klu buat takut makin terok n ICU la tempatnya..dengan berat ati..aku terpaksa redha.Prof Z suggest aku rest 3 cycle period..so nak tak nak kena kut jugak la kan..aku dpt MC dlm 2 minggu..MC yg mmg penuh penderitaan..peyot buncit n muntah terok..

No comments:

Post a Comment