Saturday 16 November 2013

sepanjang 2ww

     2ww ni mmg agak mencabar sket..bukan apa.sbb kita kena extra jaga diri kita sbnrnya..emosi tu penting kena stabil..so support dr usben amat amat diperlukan..kpd cik suami di luar sana, tolong support isteri anda time ni..Sepanjang 2ww ni aku mmg byk bedrest..mkn semua usben sediakan..mmg rehat jer.aper yg aku igt la kan sepanjang 2 ww ni mmg aku berkurung kat rumah n banyakkan baca al-quran..paling malas pon aku akn cuba baca yaasin setiap hari..Walaupon kita dlm keadaan camni jgn lupa smayang..smayang dhuha..bagi aku gnalah kesempatan yang ada..Biase lau keja mana sempat kan..satu lagi aku akn bgn malam utk smayang hajat..kita dah usaha selebihnya hanya Allah yang memberi keizinan..tapi aku smayang pon dlm keadaan duduk..sbb nk limitka pergerakan..
     Makan pon kena jaga, jgn minum kafein..tp aku mula mula tu minum jgk tea sbb cetek ilmu la ni..aku igt nescafee jer ader kafein kan..pastu jgn mkn pedas pedas..ubat doktor bg jgn miss ok..Sabar tu sgt penting.sbb aku ni nak kata terlampau rajin x la sgt, tapi aku x leh tgk umah bersepah..bila dlm keadaan camni terpaksa redha dgn hasil kerja cik usben..Walaupon x cam kita buat kerja paling tidak nak jugak dia buat keja umah kan..basuh kain lipat baju, masak, cuci pinggan, mop lantai..semua laaaa..jadi Queen of the year la aku..huhuhuhuh..
     Satu lg yg jadik pada aku adelah bleeding..pucat muka igtkan jadik apa apa kan..so jgn cepat panik..Bak kata doktor cam kita nk tanam pokok,mesti kita kena gali tanah dulu,so embrio ni cam tula agaknya dia gali tempat utk proses penempelan.so normalla klu ader spotting sket sket kan..Nak lebih selamat, gi la cek kat klinik berdekatan..tu lagi confirm kan...k laaa..kita sambung len kali la plak yer..aku pon x pandaila nk citer satu satu..Klu ader yg bertanya tu len la kan..laju jer aku bercerita...bye see u yaaaa

No comments:

Post a Comment